معاون وزیر ارتباطات گفت: واردات تجهیزات امنیت فناوری اطلاعات ممنوع نیست اما باید با مجوز سازمان فناوری اطلاعات باشد.

به گزارش پایگاه آموزش و اطلاع رسانی امورگمرکی از فارس، علی حکیم جوادی در پاسخ به این سوال که برخی منابع، ورود آنتی ویروس‌های خارجی به کشور را ممنوع اعلام کرده‌اند، اظهار داشت: بر اساس مصوبه‌ هیئت دولت، واردات تمام تجهیزات حوزه امنیت فناوری اطلاعات، باید با مجوز سازمان فناوری اطلاعات ایران صورت گیرد.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: این تجهیزات، همه نوع محصولات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری را شامل می‌شود.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران ادامه داد: بنا بر این، ورود هر محصول امنیتی جدید از خارج، باید با هماهنگی سازمان فناوری اطلاعات باشد.

دبیر شورای عالی فناوری اطلاعات تصریح کرد: این مصوبه دولت، هم‌اکنون به دستگا‌ه‌های دولتی ابلاغ شده است.